Uczymy się szachów

Szachy jak każda gra ma ustalone zasady formalne.
Reguły gry w szachy są jednoznaczne i nie ma od nich odstępstw.
Nie oznacza to, że sama znajomość reguł umożliwi już uzyskiwanie dobrych wyników w grze z innymi ludźmi.

Uczymy się szachów i eksperymentujemy


Partię szachową rozgrywamy na planszy z określonym kompletem bierek.
Zacząć wypada od określenia pola gry.
szachownica
Dalej poznać trzeba bierki - uczestników zmagań na planszy szachowej.
Bierki szachowe to - Król, Hetman, Wieża, Goniec, Skoczek i pion.
Najważniejszą bierką jest Król.
Więcej o Królu
Najsilniejszą bierką jest Hetman. Więcej o Hetmanie
Bardzo silną bierką jest Wieża. Więcej o Wieży

Specyficzną bierką jest Skoczek - jedyna bierka, która może przeskoczyć nad inną bierką. Więcej o Skoczku

Cel gry


Celem gry jest złapanie Króla strony przeciwnej, czyli mat.
Przykład mata

Znasz już bierki i ich ruchy.


Czas zacząć pierwsze próby.
Najlepiej to robić z grającym już w szachy, ale czasem trzeba poćwiczyć samodzielnie.

W ramach eksperymentu musimy trzymać się zasad gry.

Sprawdź czy poprawne są posunięcia?
Nie pytam, czy dobre strategicznie, ale czy poprawne od strony zasad formalnych?

Partię zaczynamy od ustalonej zasadami pozycji - ustawienia bierek
Pozycja wyjściowa

Czas na pierwszy ruch białych - jeden z wielu możliwych
Pierwsze posunięcie białych

Odpowiedź czarnych - też jedna z wielu możliwości
Pierwsze posunięcie czarnych

Drugie posunięcie białych

Drugie posunięcie czarnych

Trzecie posunięcie białych

Trzecie posunięcie czarnych

Czwarte posunięcie białych

Czwarte posunięcie czarnych
6-2011.06.02



 

 

 


Kontakt:
Szachy w Ełku

 


  • Strona główna
  • Wyniki Mistrzostwa Stowarzyszenia Lokalnego SALOS w Ełku
  • Pozycja wyjściowa
  • Mistrzostwa Ełku juniorów
  • linki
  • Blitz - wyniki
  • P-20
  • Mat w jednym posunięciu
  • Otwarte Mistrzostwa SL SALOS Ełk w szachach aktywnych P-25
  • Uczymy się szachów
  • Mat_01
  • Szach wieżą
  • Wieża - własności
  • Szach Hetmanem
  • Goniec - własności
  • Matowanie dwiema wieżami
  • Mat w jednym posunięciu
  • Matowanie dwoma gońcami
  • Własności Wieży i Gońca
  • Własności Hetmana
  • Własności Wieży i Skoczka 1
  • Mat w dwóch posunięciach
  • Mat w dwóch posunięciach 02
  • Własności Króla - 03
  • Własności Króla - 03-b
  • 0001. Własności Króla
  • 0002. Własności Króla
  • Mat w jednym posunięciu - 14


    Posiadasz nadmiar wiedzy i chciałbyś podzielić się nią z innymi?
    A może sam masz pytania, na które nie znasz odpowiedzi. Zobacz: Odpowiedz.pl
    Fizyka szkolna
    Matematyka szkolna

    Sklep szachowy
  •